טיפול

איך מתחילים?

ההמלצה לפנות למכון ריפוי בעיסוק עשויה להיות מיוזמתם של ההורים, רופא התפתחותי, נוירולוג, גננת, מורה, פסיכולוג או מכל גורם חינוכי או פרה-רפואי המטפל בילד. הסיבות להפניה יכולות להיות על רקע קשיים ב:

  • פעילויות מוטוריות בחצר, על מתקנים או בחוגי התעמלות. סרבול ונטייה לנפילות
  • פעילויות יצירה, קושי באחיזת כלי כתיבה, ציור, גזירה וכדומה
  • כתיבה והעתקה מהלוח, כתב לא ברור, ארגון במחברת או קצב כתיבה איטי
  • תפיסה ומיומנויות קוגניטיביות כגון משחקי חשיבה והרכבה
  • קשב, ריכוז והתארגנות
  • מיומנויות חברתיות ומשחק
  • עצמאות בתפקודי יומיום כגון לבוש ואכילה

מהלך הטיפול:

  • הערכה תפקודית: אבחון מעמיק על תפקודו של הילד בהתאם לגילו ולסיבת הפניה, קבלת חוות דעת מהגננת/ המורה.
  • שיחת הורים וקביעת מטרות טיפול: קביעת תוכנית הטיפול ומטרות הטיפול נעשות בשיתוף של המרפאה בעיסוק עם הורי הילד.
  • התערבות טיפולית: תוכנית הטיפול מותאמת לצרכי הילד. הטיפול ניתן במסגרת יחידנית או קבוצתית בהתאם למטרות שנקבעו.
  • הדרכת הורים: הטיפול כולל מתן הדרכה להורים ולגורמים הבאים במגע עם הילד, לגבי המלצות להמשך טיפול בסביבתו הטבעית של הילד, בבית ובמסגרת החינוכית.